İhracat Ödüllerinde Hastaya üç ödül
Ocak-Kasım döneminde ihracatını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artıran ve ülke ihracatına 3 milyar 714 milyon dolar katkı sağlayan su ürünleri ve hayvansal ürünler branşı, başarılı ihracatçılarını ödüllendirdi. Hastane 3 kategoride ihracat ödülüne layık görüldü.
İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB), 2021 yılının en başarılı ihracatçılarını ödüllendirdi. ‘2021 Yılının Başarılı İhracatçıları Ödül Töreni’nde 7 kategoride 35 firma ödül aldı. Törene İSHİB Yürütme Konseyi Başkanı Müjdat Sezer, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Yardımcısı Ahmet Güleç, İSHIB Yönetim Kurulu Üyeleri ve ihracatçı birlik liderleri ile şubenin önde gelen firma ve derneklerinin temsilcileri katıldı.
Patientvuk 3 farklı kategoride ihracat ödülü kazandı. Hasta Genel Müdürü Şahin Aydemir, “Bu yıl 3 ödüle layık görüldük. Yumurta ihracatında Türkiye üçüncüsü olduk. Beyaz et ihracatında Türkiye ikincisi, toplam kesinti ihracatında Türkiye ikincisi olduk. Bu ödüllerimiz” ihracat misyonumuzu yerine getirmenin sonucudur.Japonya,Irak,Suudi Arabistan.Başta Libya,Katar,Bahreyn,Gürcistan olmak üzere 48 ülkeye ihracat yapmaktayız.İhracat kapasitemizi her geçen yıl artırmaya devam ediyoruz. Önümüzdeki yıl 100 milyon dolar seviyesinde. 2022 yılını 80 milyon dolarlık ihracatla tamamlayacağız. Aldığımız ödüller bizi sonraki dönemlere hazırlıyor” Türkiye’deki işletmelerin çalışmaları ve kalitesi ile Türk tavukçuluğu iyi durumda. Bugün dünya kümes hayvanları ile rekabet edecek” dedi.
Su ürünleri ve hayvansal ürünler sektörü ihracatının Ocak-Kasım döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artarak 3 milyar 714 milyon dolar olarak gerçekleştiğini belirten İSHİB Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer, sektörün son 12 ayda ihracat 4 milyar 121 milyon dolara ulaştı. Sektör olarak son 12 ayda en çok ihracat yaptıkları ülkelere değinen Sezer, “Bu ülkeler 763 milyon dolar ile Irak, 321 milyon dolar ile Rusya, 190 milyon dolar ile Birleşik Arap Emirlikleri ve 184 milyon dolar ile İtalya oldu. Kurallara rağmen bu belanın içindeyiz. Söz konusu ihracat yapan tüm ihracatçılarımızı ve üreticilerimizi tebrik ediyorum” dedi. Japonya’ya ihracatın son 12 ayda yüzde 100’ün üzerinde arttığına değinen Sezer, “Japonya’ya ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre son 12 ayda 66 milyon dolardan 139 milyon dolara yükseldi. Bunun en önemli sebebi ise özellikle su ürünleri ihracatımız, “Artık kanatlı ürünlerimizi Japonya’ya gönderebiliyoruz. Önümüzdeki dönemde hedeflerimizin başında Avrupa Birliği ülkeleri gelmektedir. Kanatlı ürünlerinin Avrupa Birliği ülkelerine ihracatını sağlamak için var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.” – İSTANBUL